Tudtad, hogy kilencszer több nő szenved álmatlanságban, mint férfi? Képesek vagyunk időt szakítani a munkánkra, az ismerőseinkre és a családunkra, de elhanyagoljuk az alvásra szánt időt.

Mindannyian tudjuk, hogy az alvás nagyon fontos a fizikai és a szellemi állapot egészségének megőrzéséhez. Ilyenkor a test – különösen a bőr – megújul és regenerálódik. Ha nem alszol eleget az éjszaka folyamán, nem jut idő a megújulásra. Tippjeink segítségével megtapasztalhatod a szépítő alvás jótékony hatását.

Határozd meg a lefekvés időpontját – és ezt tartsd is be!
Tanulmányok igazolják, hogy akik rendszeresen ugyanabban az időpontban fekszenek le és kelnek fel, jobban alszanak. A reggeli lustálkodás és az éjszakázás káros hatással van a test 24-órás ciklusára. Ezért próbáld meg betartani a lefekvés időpontját, még hétvégén is.

Csökkentsd az elfogyasztott koffein mennyiségét
Egy csésze kávét a szervezet körülbelül 4 óra alatt képes lebontani és kiválasztani. Ha megiszol néhány csésze kávét a délutáni órákban, annak hatása még késő este is érezhető. Ezért javasoljuk, hogy ebéd után csak gyógyteákat és koffeinmentes italokat fogyassz.

Mozogj rendszeresen
A kardió és erősítő edzések fokozzák az energiát. Hatásukra endorfin és adrenalin termelődik a szervezetben, energikusabbá és aktívabbá téve a napot. A gyakorlatok végzése este nem ajánlott. Próbálj figyelni arra, hogy az edzések és a lefekvés között legalább három óra teljen el, vagy jógázz, mielőtt teljesen belemerülnél az edzésbe.

Trükközés a hőmérséklettel
Egy forró fürdő után növekszik a test hőmérséklete, majd a kádból kilépve gyorsan csökken. Ez azt üzeni az agynak, hogy a szervezetnek pihenésre van szüksége, ezáltal fáradtabbnak érezheted magad. Így könnyedén megteremtheted az ideális alkalmat a lefekvéshez.

Hálószoba műszaki cikkek nélkül
Az ideális hálószoba hűvös, csendes, sötét és – a legfontosabb – mellőz minden műszaki berendezést. Az okostelefonok, a laptopok és a televízió károsan hatnak az alvásra, ezért próbáld azokat a hálószobán kívül hagyni.

Lazíts levendulával
A levendulát régóta használják az alvásproblémák természetes módon történő leküzdésére. Permetezz néhány csepp levendulából nyert esszenciális olajat a párnádra. Nyugtatóan hat az illata, és pihenésre ösztönzi a szervezetet.

Szépségfokozó bőrápolás
Habár az alvás a szépség elérésének legtermészetesebb módja, a bőrápoló termékek is fontos szerepet játszanak a bőr szépségének megőrzésében. Éjszaka a bőr regenerálódik és helyreáll az egyensúlya, valamint ekkor a legfogékonyabb a tápláló arcápolók hatóanyagainak a befogadására. Ezért javasoljuk arcszérum és éjszakai krém használatát lefekvés előtt. Ez a rutin nemcsak a bőrre van jótékony hatással, hanem mentálisan is felkészít a pihenésre.

0 Hozzászólások

Hozzászólás

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.